תקלות נפוצות במחשב

שולחן העבודה לא עולה

תיאור התקלה: המחשב נדלק אולם לא מצליח להגיע למצב בו הוא מציג את שולחן העבודה.

הגורם: בדרך כלל מדובר בתקלה במערכת ההפעלה או על תקלה בדיסק הקשיח.

הסיבות לתקלה: יש סיבות רבות שיכולות להביא לתקלה מסוג זה, ביניהן וירוסים שחדרו למחשב, נזק פיזי שנגרם למחשב כתוצאה מחבלה ועוד.

הפתרון: אם אתם לא טכנאים המתמחים בתיקון מחשבים סביר להניח שתצטרכו להזמין טכנאי כזה. ברוב המקרים הפתרון דורש התקנה מחדש של מערכת ההפעלה ו/או החלפה של הדיסק הקשיח ותיקון החבלה שנגרמה למחשב – הכול תלוי בגורם שהביא לתקלה. במקרים מסוימים ניתן יהיה לתקן את מערכת ההפעלה מבלי להתקינה מחדש, אולם גם פעולה שכזאת עדיף שתפנו לחנות מחשבים המספקת שירות בתחום ושהעבודה תתבצע על ידי טכנאי מקצועי.


אין אינטרנט

תיאור התקלה: המחשב נדלק אבל לא מתחבר לאינטרנט, למרות שיש לו חיבור למודם / ראוטר.

הסיבות לתקלה: שתי הסיבות הנפוצות לתקלה זו הינן שהמודם כבוי או שהחייגן לא מחובר.

הפתרון: לפני הזמנת טכנאי מומלץ לוודא שהם מחוברים ודולקים ואם הם לא – להדליקם. גם אם הם דולקים ועדיין אין חיבור לרשת, מומלץ לעשות אתחול למחשב כי לפעמים הוא פותר את הבעיה. אם עדיין אין חיבור, יכול להיות שהתקלה נובעת מתקלה בהגדרות של כרטיס הרשת או בגלל תקלה בציוד הרשת או בכבלים. במקרה זה מומלץ להזמין טכנאי המתמחה בתיקון תקלות נפוצות במחשבים, אשר יאתר את הגורם לתקלה במהירות ויציע לכם את הפתרון הנכון.


המחשב כבה תוך כדי עבודה

תיאור התקלה: אתם עובדים על המחשב ומדי כמה זמן הוא פשוט מכבה את עצמו.

הגורם לתקלה: בדרך כלל הסיבה לתקלה זו היא התחממות של המחשב בגלל מאוורר שלא מצליח לקרר אותו.

הפתרון: פירוק המחשב וניקוי של המאוורר. מי שמבין קצת בתחום יכול לעשות זאת לבד, אולם כדאי לדעת שלפעמים המאוורר נמצא במצב כזה שרק שואב אבק מיוחד יצליח לנקות אותו כמו שצריך. לכן, אם אין לכם את הציוד הדרוש, ובטח ובטח אם אתם לא בדיוק יודעים איך לפתוח את המחשב ומה לנקות – עדיף להזמין טכנאי או לקחת את המחשב למעבדה מקצועית, ולהיות בטוחים שהניקוי מתבצע באופן יסודי ויאפשר לכם להמשיך ליהנות מהמחשב לאורך זמן.


המחשב משמיע צפצופים ולא מציג שום דבר על המסך

תיאור התקלה: המחשב אמנם נדלק, אבל מתחיל לצפצף ולא מציג שום דבר על גבי המסך.

הסיבות לתקלה: בדרך כלל כרטיס מסך או כרטיס זיכרון שזזו ממקומם או שהם פשוט תקולים.

הפתרון: פתיחת המחשב ובדיקת מיקומם של כרטיסי המסך והזיכרון. אפשר לעשות את זה לבד אם אתם מבינים קצת במחשבים. אם לא – מומלץ להזמין טכנאי שיבדוק ויחזירם למקום אם הם אכן זזו, ואם יגלה שהם תקולים – יוכל גם לתקן או להחליף אותם ולאפשר לכם לחזור לעבוד על המחשב.


המחשב נתקע ומאתחל מעצמו

פתרון: אחת משתיים (ברוב המקרים): תקלת זיכרון או התחממות המעבד. בעיות זיכרון אופנתיות בכל עונות השנה, אבל הכי נפוצות במחשבים חדשים שכוללים רכיב זיכרון לא תקין, או שנעשתה טעות בהרכבה שלהם. אם זה המצב אצלכם אז צרו קשר עם החנות ממנה קניתם את המחשב ובקשו לפתור את הבעיה. אם המחשב אינו חדש, ולא נתקלתם בבעיה קודם, יש סבירות גבוהה שהבעיה קשורה דווקא למעבד. התחממות-יתר של מעבד שכיחה מאד בעונת הקיץ. סובלים ממנה מחשבים שנקנו בחורף, ושעם העלייה העונתית בטמפרטורות מתברר שמערכת הקירור שלהם לא עומדת בעומס. סובלים ממנה גם מחשבים לא-חדשים, שמערכת הקירור שלהם מתקרבת לכשל, כתוצאה משחיקה, לכלוך, הצטברות אבק. כדי לאמת שאכן זו הבעיה אפשר להריץ תוכנה כמו SpeedFan כדי למדוד את טמפרטורת המעבד ורכיבים נוספים במחשב. סימן נוסף הם רעשי טרטור של המאווררים (אליהם, ולדרכי הפתרון, נתייחס בסעיף הבא).


המחשב מרעיש

פתרון: רוב הרעשים שמחשב עשוי להשמיע קשורים למאווררים המרכיבים את מערכת הקירור שלו. ישנם אמנם מקורות אחרים לרעשים, כולל חריקות הפח של מארז שהברגים שלו אינם מהודקים, וכולל תקתוקים וצרצורים של דיסק קשיח שעומד לקרוס. כלומר, רעשים מסויימים עלולים להיות סימן האזהרה האחרון לפני תקלה חמורה בהרבה אבל במקרים הנפוצים יותר, אפשר להבחין בבירור שהרעשים שאתם שומעים מגיעים מכיוון המאווררים, וגם מתלווה אליהם עלייה בטמפרטורות של רכיבים שונים (ראו הסעיף הקודם) אם מאוורר חלש מדי ו/או מאיכות נמוכה, אז ייתכן שהוא נשחק או התקלקל ויהיה עליכם להחליף אותו (משימה פשוטה יחסית, אגב, אם אתם בעלי יוזמה וידיים טובות). אבל בהרבה מקרים הבעיה קשורה לאבק ולכלוך שהצטברו במארז. נסו לשאוב בעדינות אבק מפתחי האוורור של המארז. אם אתם לא מפחדים לפתוח את המחשב, עשו זאת – ובדקו אם יש לכלוך נראה לעין (כמו קורי עכביש) שהסתבך בלהבי המאווררים. תרסיס האוויר הדחוס (מבעיה מספר 1) יכול גם הוא לעזור.

פירוט על מקבץ תקלות נפוצות במחשבים ואיך לתקנם מבלי להתקשר לטכנאי. כמובן שאנחנו באביב מחשבים נשמח להשיב על כל שאלה.
  • תודה שפניתם לחברת אביב מחשבים
  • (ח.פ) 209296268
  • -
  • בימים א'-ה' בין השעות 08:00-22:00
  • ימי שישי ושבת בתיאום מראש
  • -
  • פרטי בנק להעברה: בנק הפועלים
  • סניף 658 - חשבון 437538
  • -
  • קרן היסוד 20, אשדוד
  • aviv@pcgeek.co.il
  • avivbenezraa@gmail.com
  • 050-725-6193

התקשרו אלינו
050-7256193

כל הזכויות שמורות לאביב מחשבים 2019